Vilkår

Handelsbetingelser

1. Generelle oplysninger

ExpressDATA Hjørring ApS

Teglvej 5
9800 Hjørring
Danmark

Telefonnummer: (+45) 20140322
Mailadresse: info@expressdata.dk

CVR-nummer: DK20948272


Bank
Registreringsnummer: 9190
Kontonummer: 2855762695

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber ExpressDATA sig på hurtigst muligt at informere kunden herom.


Prisfejl
Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er ExpressDATA ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

2. Betaling

Mulige betalingsmuligheder: 

  • Dankort
  • VISA
  • Mastercard
  • MobilePay
  • Mastercard/VISA Debet


Betaler du med betalingskort er dette gebyrfrit for private korttyper udstedt i EU samt Norge, Island og Schweiz.

         OBS: Der opkræves gebyrer på op til 1,55%, for brug af korttyper udstedt udenfor EU, Norge, Island og Schweiz samt erhvervskort udstedt i EU, Norge, Island og Schweiz. Gebyret oplyses først på ordren når kortnummeret indtastes. Dette gælder også MobilePay.
Beløbet for dit køb trækkes først på din konto, når varerne afsendes.

3. Fragt

ExpressDATA anvender fragtfirmaerne PostNord og GLS til levering i Danmark. Vi leverer ikke til andre lande end Danmark.

Specielt for erhvervskunder
Der er en formodning for, at en ordre er B2B, og derfor ikke betragtes som forbrugerkøb, hvis der står et firmanavn i faktureringsadressen.

I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres samme dag, som varen modtages. For skjulte skader, skal der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget. Reklameres der ikke indenfor ovenstående tidsfrister, kan reklamationen afvises. Reklamationer om fragtskader kan også afvises hvis varens emballage, og/eller forsendelsens indpakning, er bortskaffet inden ExpressDATA kontaktes.

Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købers undersøgelsespligt efter købelovens § 51 og er for erhvervsdrivende gældende ved både civil- og handelskøb.

4. Erhvervskøb

Hvis der på din ordre er oplyst et virksomhedsnavn til faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervkunde.

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Ingen fortrydelsesret
  • 12 måneders reklamationsret
  • Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
  • Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrens størrelse
  • Vi opkræver kortgebyr på 1,55% for kunder, der benytter erhvervskort.
  • Betaling med Dankort er gebyrfrit.

5. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at kontakte os her her. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.
Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse, vi anbefaler PostNord eller GLS.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af PC’ere. Vi samler din PC når du bestiller den, så der er ikke fortrydelsesret.
  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Køb foretaget som erhvervsdrivende
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles af igen
  • Digitale licenser, er der ikke fortrydelsesret på.
  • Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes. Hver kampagnekodes værdi er skønsmæssigt fastsat til 300 kr. Hvis dit produkt leveres med tilhørende spil – et såkaldt gamebundle – fratrækkes værdien for spil, der ikke returneres i ubrudt stand, i det tilbageførte beløb

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber eller den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Sådan brug kan omfatte: 

  • Montering af varen
  • Fjernelse af beskyttende film eller plastik
  • Brud på varens plombering

Varen skal senders retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan ExpressDATA ikke tage varen retur.

Særlige betingelser for konfiguration af PC
Ved returnering af en specialbygget PC med personlige specifikationer vil monteringsgebyret på 600 kr. ikke blive refunderet.

Ved aktivering af en licens accepterer du, at fortrydelsesretten bortfalder.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig i forbindelse med købet, dog ikke leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.

Varen sendes til:
ExpressDATA Hjørring ApS
Teglvej 5
9800 Hjørring
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav. 

6. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Der kan forekomme et testgebyr på DKK 250 pr. halve time inkl. moms, dog maks. DKK 500 inkl. moms, hvis det indsendte produkt testes fejlfrit ved ExpressDATA, eller der ikke findes grund for at efterkomme reklamationskravet i øvrigt. Det kan også forekomme, hvis der skal foretages fejlsøgning på komplette PC-systemer, som ikke er købt, samlet eller monteret af ExpressDATA. Ønsker du ikke, at ExpressDATA foretager en sådan fejlsøgning, skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat. Såfremt årsagen til fejl eller defekt er, at varen har fået fysisk skade, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, vil du også blive opkrævet et testgebyr.

Husk derfor altid selv at teste, om fejlen kan skyldes programmer, drivers eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Vi tester alle maskiner ved at genskabe til den oprindelige konfiguration. Testgebyret beregnes på baggrund af tid brugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Varens stand ved reklamation
Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler, læsbare medier og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

Husk at tage en kopi/backup af samtlige data. ExpressDATA kan ikke gøres ansvarlig for tabt data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af ExpressDATA måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

ExpressDATA hjælper selvfølgelig gerne med at tage backup af data inden evt. ominstallering, dog mod betaling ved alm. værkstedstakst.



Varen sendes til:
ExpressDATA Hjørring ApS
Teglvej 5
9800 Hjørring
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.

7. Persondatapolitik

Vil du læse vores persondatapolitik, kan du gøre det her.